Chia crackers met walnoten en parmezaan

Chia crackers met walnoten en parmezaan

Deze superfood crackers zijn zó handig om in huis te hebben en super makkelijk te maken, en jaja bovendien SUPERFOOD, vol met Omega 3 en andere goede dingen en bijna zonder koolhydraten, eet je liever geen kaas ? Nou dan laat je die gewoon weg en doe je er wat kruiden in, goed ? Heerlijk als lunch, met wat avocado, Hartige Happy Muffinstomaat en bijvoorbeeld wat verse pesto, maar ook als toastje bij de borrel en weet je zo leuk is. De chiazaadjes zetten uit in je maag, dus een perfecte hongerstiller en bovendien ahum, eigenlijk niet zo netjes om dit te melden in een recept, maar vooruit hier komt ie, heel erg goed voor de stoelgang.

Ingrediënten:

1/4 kop chia zaden ( tegenwoordig in elk reformhuis en zelfs bij mijn groenteman )

1/2 kop gemalen walnoten

1/2 kop parmezaanse kaas

Wat chilipeper ( verhoogt de vetverbranding)

1 kop water

1 eetlepel olijfolie

Meng alles door elkaar en laat het half uurtje staan, de chia zaden nemen dan het water op, daarna leg je deze ” deegbal” op een bakplaat met daarop bakpapier, je legt er een vel huishoudfolie op bakt een deegrollen en rolt het deeg flinterdun uit. Ongeveer zo dun als een melba toastje. Doen hoor, anders lukt het niet. Oven voorverwarmen op 150 graden en 30-40 minuten bakken. Even kijken of hij knapperig is. Zo niet, voorzichtig omdraaien en nog even minuut of tien de andere kant bakken. Af laten koelen en breken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *